Mateřskou školu speciální tvoří 2 třídy pro děti s více vadami a 2 třídy pro děti s poruchou autistického spektra. Děti jsou rozdělovány do tříd podle druhu a stupně postižení, mobility a také osobnostních rysů.
Speciálně pedagogická péče v SMŠ je zaměřena na maximální rozvoj dovedností a návyků dětí, na vybudování jejich pracovního a herního režimu při zachování denního kontaktu s rodiči. Každé dítě má vypracován individuální vzdělávací plán vycházející z úrovně jeho schopností. Třídy jsou vybaveny speciálními hračkami a kompenzačními pomůckami, které pomáhají rozvíjet smyslové vnímání, manuální a pohybové dovednosti a hudební cítění.
V samostatně zřízené třídě pro děti s poruchou autistického spektra se pracuje podle zásad TEACCH programu (strukturalizace, vizualizace a individualizace výuky). Veškerá výuka probíhá za podpory Výměnného obrázkového komunikačního systému (VOKS). Prezentační video z výuky zde.
Práci v každé třídě zabezpečují současně 2 učitelky a dle potřeby také asistent pedagoga. Organizace výuky v SMŠ vychází ze Školního vzdělávacího programu „ČLOVÍČEK" a je rozšiřována o doplňující výukové metody a programy.
V naší mateřské škole mohou být zapsány i děti s onemocněním či zdravotním oslabením, pro které je vhodné prostředí s menším počtem dětí a individuálním přístupem. Děti, které ukončí docházku do SMŠ, absolvují běžný zápis do školy a mohou se dále vzdělávat v příslušném typu základní školy.
Předškolní vzdělávání ve speciální mateřské škole je poskytováno za úplatu.