IMG
Drobečková navigace

Úvod > O nás > Alternativní programy a formy výuky

Alternativní programy a formy výuky

Škola se snaží vytvářet podmínky pro uplatňování systému ucelené (komplexní) rehabilitace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. V rámci tohoto přístupu klade důraz na týmovou a multioborovou spolupráci s využitím celé řady alternativních metod a forem výuky a doplňujících výukových programů.

  • Alternativní výuka čtení, psaní, počtů (globální čtení, sociální čtení, psaní hůlkovým písmem)
  • Projektová výuka věcného učení v přirozených podmínkách smyslové zahrady, a rodinné farmy 
  • Globální výuka pracovního vyučování na ranči Hermelín
  • Strukturovaná výuka dle TEACCH programu  
  • Uplatňování prvků ABA terapie u dětí a žáků s PAS
  • Výuka prostřednictvím nových ICT technologií - tablety iPAD. interaktivní tabule, dotykové monitory, oční skener
  • Logopedická podpora verbální i neverbální komunikace (VOKS - výměnný obrázkový komunikační systém - metoda neverbální komunikace) 
  • Plavecká a předplavecká výchova
  • Rehabilitační plavání imobilních dětí s rodiči 
  • Hipoterapie - léčebné pedagogicko psychologické ježdění
  • Canisterapie 
  • Arteterapie
  • Muzikoterapie 
  • Multisenzorické stimulace 
  • Bazální stimulace 
  • Psychomotorická cvičení
  • Metody pohybového rozvoje dle Veroniky Sherborne
  • Podpora pohybového vývoje a vývoje orálních funkcí 
  • Cvičení na motomedech
  • Pobyty v přírodě
  • Poradenství a volnočasové aktivity
  • Svozová doprava pro děti a žáky ze spádové oblasti okresu
  • Fyzioterapie v prostorách školy poskytovaná nestátním zdravotnickým zařízením