Škola se snaží vytvářet podmínky pro uplatňování systému ucelené (komplexní) rehabilitace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. V rámci tohoto přístupu klade důraz na týmovou a multioborovou spolupráci s využitím celé řady alternativních metod a forem výuky a doplňujících výukových programů.
- Alternativní výuka čtení, psaní, počtů (Globální výuka čtení, Psaní hůlkovým písmem, Sociální čtení)
- Projektová výuka věcného učení
- Globální výuka pracovního vyučování
- Strukturovaná výuka dle TEACCH programu - soubor.doc
- Výuka prostřednictvím nových ICT technologií - tablety iPAD. Portfólia iOS aplikací ke stažení zde: PAS, SMP, TMP a VV, KOMUNIKACE
- Logopedická podpora verbální i neverbální komunikace (VOKS - výměnný obrázkový komunikační systém- metoda neverbální komunikace) - soubor.doc
- Plavecká a předplavecká výchova
- Rehabilitační plavání imobilních dětí s rodiči - soubor.doc
- Hipoterapie - léčebné pedagogicko psychologické ježdění - soubor.doc
- Canisterapie - soubor.doc
- Arteterapie
- Muzikoterapie - soubor.doc
- Multisenzorické stimulace (snoezelen, snoezelen film, míčkování, kojenecké masáže)
- Bazální stimulace - soubor.doc
- Psychomotorická cvičení
- Metody pohybového rozvoje dle Veroniky Sherborne - soubor.doc
- Podpora pohybového vývoje a vývoje orálních funkcí - soubor.doc
- Pobyty v přírodě
- Poradenství a volnočasové aktivity
- Svozová doprava pro děti a žáky ze spádové oblasti okresu
- Fyzioterapie vprostorách školy poskytovaná nestátním zdravotnickým zařízením